Батьківські збори

                                                       

                                                   Проблеми підлітків: як мотивувати до навчання?

Практичні поради 

батькам для підвищення мотивації дітей до навчання

1. Учіть дитину правильно вибирати мету в діяльності з точки зору розуміння ― навіщо це потрібно саме тобі, а не батькам чи вчителям. Для цього ставте перед дитиною наступні запитання:

Якого результату ти прагнеш досягти у навчанні?

Ким ти себе бачиш у майбутньому?

Що ти можеш зробити для цього?

Хто тобі може допомогти?

2. Надавайте своїй дитині право на помилки. Не засуджуйте, а допомагайте вчитися долати труднощі – це формує впевненість в своїх можливостях та здібностях, підвищує самооцінку.

3. Надавайте дитині можливість самостійно приймати рішення та нести відповідальність за результат.

4. Аналізуйте минулий успіх та досягнення, навіть якщо вони були зовсім незначними. Таким чином, ви підтримаєте спроби дитини домогтися нових результатів.

5. Учіть дитину не боятися труднощів. Нехай вона відчуває, що Ви завжди готові прийти їй на допомогу.

7. Завжди пояснюйте дитині причини Ваших вимог та вимог вчителів.

Я сподіваюся, що ця інформація стане Вам у нагоді.  Бажаю Вам розсудливості, терпіння та розуміння з боку вашої дитини.

                                                     «Що таке булінг?»

Доброго дня, шановні батьки. Хто з вас  не мріє, щоб дитина виросла найрозумнішою, найвродливішою, найсильнішою, найдобрішою і наймужнішою, хто не сподівається, що люди поважатимуть сина чи доньку за працьовитість і знання справи, за вихованість. Одним словом, ми мріємо про всебічну досконалість наших дітей.

Знаєте скільки коштує людина? За підрахунками одного вченого, – не більше 5 доларів. Він склав вартість металів у тій кількості, що знаходяться у нашому організмі, вартість води, якої є найбільше у нашому тілі, додав незначну кількість дорогоцінних сумішок, підсумував, і ось вийшло, що ми з вами фактично нічого не варті.

Таке повідомлення хоч-кого обурить. Але  саме у такому відношенні до життя інших і криється причина насильства.

Люди не цінують життя одне одного. Декому навіть подобається бути жорстоким, і він вважає це розвагою. Подібно до злочинців, деякі, на перший погляд звичайні люди, насолоджуються стражданнями інших. Крім того, мільйони із задоволенням дивляться фільми, насичені сценами  брутальності і жорстокості.

Ось буденний приклад: діти дивляться телевізор в бібліотеці передивлялися мультфільми, і знаєте які вони замовляли? Не про тварин та природу, навіть не дитячі пригодницькі, а ті в яких було більше жорстокості – про динозаврів, які одне одного розривали на шматки. Коли я запропонувала їм подивитись щось інше, не таке жахливе, вони так бурхливо почали заперечувати, кажучи, що вдома вони й не таке дивляться. Вони ніби хизувалися  один перед одним, які страшненні фільми вони бачили.

Бачили б ви очі цих дітей! Я відчула свою повну безпорадність.

Я вам зараз розповім невигаданий, підкреслюю, реальний випадок. П’ятнадцятирічний підліток задушив подушкою своїх двох маленьких сестер, зарізав старшу сестру потім матір, тяжко ранив сусідку, яка прибігла на галас, а після цьго побіг до товариша і там вистрибнув з шостого поверху і розбився. Коли повернувся батько з роботи, з його великої сім’ї нікого не залишилось. Так ось, з’ясувалося, що  перед цим, останні два роки, цей підліток грався у дуже жорстокі комп’ютерні ігри, і ніхто йому цього не забороняв.  Хочу іще раз наголосити, цей жахливий випадок трапився не десь на так званому “дикому заході”, а у нас на Україні. А отже подібне може трапитися у будь-якій сім’ї, якщо не вдатися до завчасних запобіжних заходів.

Адже психіка дитини під впливом сучасної талевідео продукції та комп’ютерної ігроманії не може залишатися здоровою. І питання лише у тому, коли та у якій сфері життя підростаючої людини виявляться небезпечні наслідки.

Це дуже серйозно. Тож попросіть своїх дітей показати вам, в які ігри вони грають, які мультики і фільми вони дивляться, зокрема й по мобільних телефонах, чи не культивується у них насилля.

Але як розпізнати, що є насиллям, а що ні? Це запитання не безпідставне, адже у нас є діти, які ображають інших, при цьому дуже жорстоко себе поводять. З деякими дітьми я проводила роботу. І вони розповідають, що у дома їх дуже принижують, часто бють, часто є свідками бійки між батьками. В результаті, діти переймають таку поведінку по відношенню до однолітків.

Тож чи не закладаємо ми самі у підсвідомість власних дітей, що тільки завдяки насильству і жорстокості можна вижити у цьому світі? «Виживає сильніший!» Потрібно гризтись, кусатись, рвати на шматки, не з’їси сам, з’їдять тебе. Знайомі твердження?

І ось з таким розумінням випускаються у світ наші діти зі зломленою психікою.

Як нам жити у такому світі?

Коли доводиться вести з дітьми профілактичну бесіду з цього питання, я зупиняюсь на  важливій істині.

1. По-перше, розповідаю про «закон бумеранга», це такий же самий закон, як і закон земного тяжіння, знаєш про нього, чи не знаєш, а він діє.

 «насильство породжує насильство».

 Найжорстокішими злочинцями частіше стають саме ті, над ким знущалися. І найперше, з ким зводяться рахунки, це з тими хто довів їх до такого стану.

    Насильством є не тільки бійка та вбивство. Звичайні у дитячому середовищі штовхани, прозвиська, глузування, все, що порушує права іншого, принижує його гідність – вже є таким насильством, яке може завдавати нестерпного болю.

 Хочу зупинитися ще на одному виді насильства.

– Це насилля над емоціями дітей — постійне критикування і принижування дитини, її розумових здібностей та особистої гідності. Таке словесне насилля може зруйнувати дух дитини. Насильство в тій чи іншій формі здійснюється в кожній четвертій українській родині. Щорічно близько 2млн. дітей потерпають від побиття батьками. Для 10% цих дітей результатом стає смерть, самогубство.

Види насильства над дітьми в сім ї.

- фізичне

- нехтування

- психологічне

- сексуальне

Багато батьків вважає, що суворе виховання підготує дитину до суворого життя.

Тож шановні батьки! Усвідомте: насилля  починається в серці й розумі; спосіб дій визначається способом мислення. Перегляньте спосіб життя вашої родини. Встановіть сувору батьківську заборону на перегляд насильницьких сцен у фільмах та комп’ютерних іграх. А щоб ця заборона була сприйнята дітьми з розумінням, то може почнемо з самих себе? І ще, не підштовхуйте дітей вирішувати свої проблеми за принципом «з вовками жити, по вовчому вити». Ви ж не хочете самі жити серед вовків, якими можуть стати власні діти по відношенню до вас?

Якщо ж ми навчимося по-справжньому любити наших дітей та мудро виявляти турботу про їхнє майбутнє, то й діти віддячать нам любов’ю та турботою.

Пам’ятка для батьків

1.  Діти – основа сім’ї. У процесі виховання враховуйте індивідуальні особливості розвитку дитини.

2. Не ображайте, не бийте, не принижуйте дитину. Пам’ятайте, навчання – це радість ( негативні емоції не сприяють  засвоєнню матеріалу, вбивають бажання вчитися). Криком ви нічого не зміните.

3.Знайдіть час для бесіди з дитиною. Під час спілкування не реагуйте бурхливо, не засуджуйте, а будьте тактовними, толерантними у вираженні своїх суджень, думок. Намагайтеся контролювати режим дня дитини.

4.Пам’ятайте, що дитина – це ваше відображення ( грубість породжує грубість, крик – крик, а взаєморозуміння і доброзичливість – добро і злагоду в сім’ї ). Запитайте себе: «Чи хочу я, щоб моя дитина була схожа на мене?»

5. Дитина – це цілий світ, сприймайте її як цілісну особистість, дорослу людину, яка має свої права ( на навчання, відпочинок тощо ) і певні обов’язки (вчитися, дотримуватись правил для учнів).

6. Якщо ви помітили, що у дитини «важкий» період, тоді підтримайте її.

7.Не віддаляйте дитину від себе – знайдіть час поговорити, зрозуміти, згадати себе в її віці, допоможіть, якщо потрібно, лагідним добрим словом.

8.Не шкодуйте ніжних слів, будуючи стосунки з власною дитиною.

9. Ви дали дитині життя, тож допоможіть зорієнтуватися у бурхливому морі життєвих подій.

10. Приймайте та любіть дитину такою, якою вона є.

 

Анкетування «Які ви батьки?»

Мета:перевірити  правильність виховання батьків.

1.Чи стежите ви за статтями в часописах, телевізійними або радіопрограмами на педагогічну тематику? Чи читаєте ви час від часу книжки про проблеми виховання?

2.Чи вважаєте ви недоліки в поведінці вашої дитини результатом упущення вами якихось моментів у вихованні?

3.Чи є ви разом із чоловіком ( дружиною ) однодумцями у вихованні ваших дітей?

4.Чи приймаєте ви допомогу вашої дитини в якійсь діяльності, навіть  у тому випадку,якщо справа від цього не виграє?

5.Чи забороняєте ви щось або караєте дитину тільки в тому випадку, коли це цілком виправдано і необхідно?

6.Чи вважаєте ви послідовність у вихованні одним з основних педагогічних принципів?

7.Чи вважаєте ви,що середовище й оточення – один із чинників, який істотно впливає на виховання дитини?

8.Чи вважаєте ви заняття спортом і фізкультурою чинниками гармонійного розвитку дитини?

9.Чи вважаєте ви, що краще попросити про щось свою дитину, ніж наказати це зробити?

10. Якщо вам доводиться сказати дитині:»У мене зараз немає вільного часу» або «Почекай, поки я скінчу роботу», чи буває вам від цього неприємно?

За кожну позитивну відповідь поставте собі два бали;  за відповідь «інколи» -1 бал; за негативну відповідь -  0 балів.

Менше 6 балів – справи ваші кепські. Спробуйте терміново почати вивчення азів батьківської педагогіки.

Від 7 до 14 балів – поняття про батьківські обов’язки у вас є, але необхідно більше часу й уваги приділяти дітям, частіше з ними спілкуватися.

Більше 15 балів – ви справляєтесь з батьківськими обов’язками, але не заспокоюйтеся на цьому і не думайте, що ви робите все можливе – в батьківській праці не буває меж.

 

 



Перегляд відео за посиланням


                                                        Інструктаж батьків

з безпеки життєдіяльності дітей

у зимовий період

 

Шановні батьки!

 Уже настала зима. Діти із захопленням чекають зимових розваг, але

пам’ятайте:

Ø Під час прогулянки з дітьми перевіряйте місця, де гулятимете, на наявність небезпечних предметів.

Ø Одягайте дитину відповідно до погодних умов. Пам’ятайте, що обличчя, руки та ноги є найбільш уразливими до морозу.

Ø Не допускайте перебування дітей без нагляду, особливо біля відкритих водоймищ. Будьте уважними під час перебування на вкритих кригою річках та інших водоймищ.

Ø Пам’ятайте, що кататися на льодових доріжках можна тільки в одному напрямку і в місцях, віддалених від проїжджої частини.

Ø Пам’ятайте про безпеку дитини під час ігор у сніжки, катання на санчатах, лижах та ковзанах.

Ø Не допускайте перебування дітей під дахами, щоб уникнути травмування падаючими бурульками, снігом.

 

Обережно: дорога!

Шановні батьки, слід пам’ятати, що дорога є підвищеною зоною небезпеки наших дітей, тому:

Ø Не дозволяйте дітям самостійно переходити проїжджу частину. Пам’ятайте, що в зимовий період гальмівний шлях автомобіля довший, а ймовірність підслизнутися вища.

Ø Не переходьте дорогу на червоний чи жовтий сигнал світлофора.

 

 

Ø Не поспішайте, переходьте дорогу розміреним кроком. Навчайте дітей правильної поведінки на дорозі і пам’ятайте, що власний приклад — найкращий урок для вашого малюка.

Ø Не дозволяйте грати поблизу проїжджої частини, особливо кататися на санчатах з гірки.

Ø Переходьте дорогу лише в місцях, визначених дорожнім знаком «Пішохідний перехід».

Ø З автобуса, тролейбуса, трамвая, таксі виходьте першими, щоб дитина не могла впасти чи вибігти на дорогу.

Ø Не виходьте з дитиною з-за машини, з-за кущів, не глянувши попередньо на дорогу — це типова помилка, і не можна, щоб діти її повторювали.

Ø Спонукайте дитину до участі у ваших спостереженнях за ситуацією на дорозі: показуйте їй ті авто, які готуються повертати, їдуть з великою швидкістю.

Ø Під час подорожі залізничним транспортом дотримуйте всіх правил та уважно стежте за дітьми.

Пам’ятайте, що проїжджа частина є одним з головних місць

травмування дітей!

 

Обережно: вогонь та газ!

Щоб не допустити пожежі, потрібно виконувати правила пожежної безпеки та вчити цього своїх дітей:

Ø Тримайте сірники та легкозаймисті речовини в місцях, недоступних дітям.

Ø Не залишайте менших дітей без нагляду, особливо біля пожеженебезпечних джерел.

Ø Не дозволяйте дітям гратися з газовими приладами, постійно перевіряйте їх справність, чи не залишили їх увімкнутими.

Ø Не грійте приміщення газовою пічкою чи саморобними електрообігрівачами.

Ø Не сушіть речі над газовою пічкою.

Ø Навчайте дітей у разі виникнення пожежі, не ховатися, а відгукуватися на оклик, прикрити ніс та рот вологою серветкою. Навчайте дитину кликати на допомогу і користуватись телефоном.

 

Ø Не дозволяйте самостійно вмикати газові прилади, пояснюйте дітям небезпеку, яку вони несуть.

Ø Не дозволяйте самостійно вмикати електроприлади, використовуйте «безпечні розетки».

Ø Не допускайте перегляд телепередач, користування комп’ютером за відсутності дорослих.

Ø Не вмикайте електроприлади з пошкодженим дротом чи струмоприймачем.

Ø Не захаращуйте шляхи евакуації.

Ø Не зберігайте на балконі легкозаймисті речовини.

Ø Не влаштовуйте піротехнічних заходів з балкону та поруч з будинком.

Ø Навчайте свою дитину користуватись вогнем та дотримуйте правил пожежної безпеки.

Шановні батьки!

Ставтесь негативно до ігор дітей із вогнем!

 

Обережно: лід!

Ø Під час перебування на льоду в жодному разі не перевіряйте міцність криги ногою. Міцність льоду пропоновано перевіряти пішньою. Якщо після першого удару лід пробивається і на ньому з’являється вода, то виходити на лід не можна.

Ø Безпечним вважають лід (за температури повітря, нижчій від 0 °С):

·        для одного пішохода синюватого або зеленуватого відтінку, товщиною не менше ніж 57 см;

·        для групи людей (масові переправи пішки) — товщиною не менше ніж 15 см, за масового катання на ковзанах 25 см;

·        для переправи вантажного автомобіля 3555 см, трактора

4060 см.

Ø Пересуваючись по льоду, треба бути обережним, уважно стежити за його поверхнею, обходити небезпечні і підозрілі місця.

Ø Якщо лід почав тріщати, не біжіть, а відходьте повільно, не відриваючи ступні ноги від льоду.

 

Якщо ви провалилися під лід річки, то:

Ø  широко розкиньте руки по крайках льодового пролому та утримуйтеся від занурення з головою;

Ø намагайтеся не обламувати крайку льоду, без різких рухів вибирайтеся на лід, наповзаючи грудьми і по черзі витягаючи на поверхню ноги;

Ø вибравшись із льодового пролому, відкотіться, а потім повзіть у той бік, звідки ви прийшли і, отже, міцність льоду перевірена. Будьте обережні до самого берега, а там не зупиняйтеся, поки не опинитеся в теплі;

Ø якщо на ваших очах на льоду провалилася людина чи дитина, візьміть дошку, палицю і повзіть на них, широко розкладаючи при цьому руки. До краю ополонки не підповзайте, киньте шарф (палицю). Потім, витягши людину на лід, повзіть від небезпечного місця.

 

Під час новорічних свят:

 Щоб свято не затьмарило лихо пожежі, а ще гірше втрата близької людини, необхідно дотримуватись правил безпеки:

Ø  Не залишайте поблизу ялинки свічки, бенгальські вогні.

Ø  Не прикрашайте ялинку ватою.

Ø  Перевіряйте справність новорічних гірлянд.

Ø  Уникайте забав з петардами, хлопавками, бенгальськими вогнями.

Ø  Стежте, щоб діти не бавилися біля ялинки, не брали до рук скляних ялинкових прикрас та дрібних предметів.

Ø  За святковим столом не дозволяйте дітям вживати неякісну, несвіжу, шкідливу для дітей їжу та спиртні напої.

Ø  Не залишайте дітей самих удома. Навчайте їх не йти на контакт з незнайомцями, не брати від них ласощі.

                                          Особиста безпека дитини:

Ø Не залишайте дітей дошкільного віку самих удома, навіть на короткий час.

Ø Тримайте подалі від дітей мийні засоби, ліки, гострі та ріжучі предмети.

 

Ø Запобігайте формування в дитини навичок жорстокого поводження з тваринами. Не дозволяйте дражнити тварину.

Ø Не дозволяйте самостійно виходити на балкон та відчиняти вікна, поясніть дитині, яку небезпеку вони несуть.

Ø Дотримуйте правил цивільної оборони. У разі виникнення загрози виконуйте інструкції, які повідомляє ЗМІ.

 

Пам’ятайте!

Наш обов’язок оберігати життя дітей!

Комментариев нет:

Отправить комментарий