Позакласна робота

Я люблю Україну!
Інтелектуально-розважальний захід для 9-11 класів
Мета: виховувати активну громадянську позицію; викликати зацікавленість до вивчення географії; пробуджувати в учнів прагнення боротися за підвищення культури мовлення. Виховувати любов до рідної країни, мови, сприяти вихованню дбайливого, шанобливого ставлення до української нації.
Захід починається мелодією, на фоні ведучі починають слова.
1.     Моя Україна – наша гордість і слава
Найрідніша з країн, що є на Землі.
Це наша міцна, незалежна держава
Де ми живемо у великій сім’ї.
2.     Моя Україна – батьківська хата.
Це щирі, душевні, веселі пісні,
Це найвродливіші дівчата,
Вишневі сади – квітучі й рясні.
3.     Моя Україна – це люди робочі,
Яких в нас багато в містах і в селі,
Це руки матусі, це коханої очі,
Це хліб – коровай запашний на столі.
1.     Сьогоднішній захід ми назвали «Я люблю Україну». 

Все у нашому житті починається з малого.
2.     Я люблю свою неньку.
3.     Я люблю свій дім.
1.     Я люблю свою родину.
2.     Я люблю своє село.
3.     Я люблю Україну.
1.     Сьогодні змагаються команда «Сині» і команда «Жовті».
2.     А допоможе оцінювати конкурси журі.
І конкурс «Чарівні куточки України»
Кожній команді буде показано декілька фотографій, члени команди після короткого обговорення дають відповідь на запитання: «Що зображено на фото і що ви знаєте про цей об’єкт?» Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
ІІ конкурс «Всезнайка»
Цей конкурс складається з 2 турів. Під час першого учасники повинні перекласти вислів із російської на українську мову. А під час другого – добрати антоніми:
А) «Сині»:
  • роковая минута – фатальна хвилина;
  • точка соприкосновения – точка дотику;
  • держать бразды правления – тримати кермо влади;
  • чувство долга – почуття обов’язку.
«Жовті»:
  • преступление инаказание – злочин і кара;
  • много шума из ничего – багато галасу даремно;
  • лакомый кусочок – ласий шматочок;
  • сбить с толку – збити з пантелику.
Б) «Сині»:
  • експорт – імпорт;
  • жвавий – повільний;
  • гігант – карлик;
  • засуджувати – виправдовувати.
«Жовті»:
  • зав’язка – розв’язка;
  • дозволяти – заборонити;
  • заходити – виходити;
  • купувати – продавати.
ІІІ конкурс «Третій зайвий»
Правильна відповідь оцінюється 1 балом.
«Сині»:
1.     Типи електростанцій:
Рівненська, Хмельницька, Одеська, Південноукраїнська.
2.     Міста України:
Львів, Кринички, Феодосія, Харків.
3.     Обласні центри, де назва області збігається з назвою центра:
Донецьк, Ужгород, Черкаси, Суми.
4.     Природні зони України:
Мішані ліси, савани, лісостеп, степ.
«Жовті»:
1.     Затоки України:
Бердянська, Таганрозька, Феодосійська, Обіточна.
2.     Області на півночі України:
Житомирська, Херсонська, Чернігівська, Рівненська.
3.     Міста східного регіону:
Алчевськ, Луцьк, Артемівськ, Горлівка.
4.     Терміни, пов’язані з населенням:
Урбанізація, фенологія, агломерація, міграція.
IV конкурс «Славетні українці»
Капітан команди отримує список із переліком видатних українців. Він повинен пояснити учасникам своєї команди за допомогою підказок, хто  в цьому списку, не називаючи прізвища.
«Сині»:
1.     Андрій Шевченко – футболіст.
2.     Євген Патон – винахідник електрозварювання, мостобудівник.
3.     Катерина Білокур – народна художниця.
4.     Сергій Корольов – відомий авіаконструктор.
5.     Віктор Ющенко – колишній президент України.
6.     Ані Лорак – відома співачка.
7.     Сергій Бубка – легкоатлет, стрибки з жердиною.
8.     Іван Франко – український письменник.
9.     Ярослав Мудрий – український князь.
10.   Микола Амосов – хірург-кардіолог.
11.    Леся Українка – українська поетеса.
12.     Влад Яма – відомий танцюрист з бальних танців.
«Жовті»:
1.     Тарас Шевченко – український поет.
2.     Володимир Зеленський – ноумен.
3.     Юлія Тимошенко – колишній прем’єр-міністр України.
4.     Руслана – переможниця «Євробачення-2004».
5.     Лілія Подкопаєва – гімнастка.
6.     Богдан Хмельницький – гетьман.
7.     Леонід Каденюк – перший космонавт.
8.     Таїсія Повалій – золотий голос України.
9.     Леонід Кравчук – перший президент.
10.   Володимир Кличко – боксер.
11.   Михайло Коцюбинський – український письменник.
12.   Настя Каменських – співачка.
V конкурс «Вірю не вірю»
«Сині»:
1.     Чи вірите ви, що Азовське море повністю замерзає в найлютіші зими? (Так)
2.     Чи вірите ви, що максимальна глибина Чорного моря сягає 3500 м? (Ні)
3.     Чи вірите ви, що на Житомирщині народився Миклухо-Маклай, який досліджував життя на острові Нова Гвінея? (Так)
4.     Чи вірите ви, що в Києві жила і працювала Леся Українка? (Так)
5.     Чи вірите ви, що у Дністра є притоки Батіг і Гнила? (Так)
«Жовті»:
1.     Чи вірите ви, що острів Зміїний належить Росії? (Ні)
2.     Чи вірите ви, що фенологія – наука про сезонні змін рослинного і тваринного світу? (Так)
3.     Чи вірите ви, що у Десни є притоки Білоус і Турчанка? (Так)
4.     Чи вірите ви, що в Карпатах  перевал Кринички? (Так)
5.     Чи вірите ви, що є гора Кішка? (Так)
VІІ конкурс «Най-най»
Згадайте все, що ви знаєте про Україну. Хто швидше знайде відповідь!
1.     Найбільша низовина на Півдні країни. (Причорноморська)
2.     Найбільший щит. (Український)
3.     Найбільші поклади залізної руди. (Криворізький)
4.     Найвища точка рівнинної частини України. (г. Берда)
5.     Найбільша за площею область. (Одеська)
6.     Найбільша низовина на Півночі. (Поліська)
7.     Найдовша коса Азовського моря. (Арабатська стрілка)
8.     Найбільший басейн кам’яного вугілля. (Донецький)
9.     Найвища точка Донецького крижу. (Могила-Мечетна)
10.                       Найменша за площею низовина України. (Закарпатська)
VІІІ конкурс «Відгадай»
А зараз ми перевіримо ваші уміння розпізнавати навколишній світ на дотик та нюх.
На дотик: горіх, квасоля, горох, гречка, манка, рис, вівсянка, зерна кави.
На нюх: часник, цибуля, олія, оцет, кава, чай, чорний перець, лавровий лист.
Музична пауза. Підведення підсумків.
Ведучі: Моя Україна – наша гордість і слава,
Це голос зозулі і спів солов’я.
І радісно нам, що ти ще не вмерла,

Живи і квітуй, Україно моя!


Екологічна агітбригада
Вибігає дівчинка з глобусом:
                      Зупиніться! Подивіться!
                      Що принесла сюди я,
                      Це ж бо наша найрідніша
                      Найгарнішая Земля.
 По черзі виходять учасники агітбригади і шикуються клином:
1-й: Ось вона – наша планета,
2-й: Ось вона – сонцем зігріта,
3-й: Ось вона – дощами вмита,
4-й: Морями оперезана,
5-й: Ріками помережана.
Разом:   Це наша планета Земля!
6. Яка красива в нас планета!
Земля зелена, ніжно-голуба.
Нас переконують космічні злети:
В усій Галактиці – така одна.
1.      На всій планеті у цей день весняний
Святкується щорічний День Землі.
І недаремно квітень буйнотравий
До цього дня прикрашує її.
2.      22 квітня 1961 року Юрій Гагарін першим побачив Землю з космосу і вигукнув: « Яка красива наша Земля! Окутана тонким блакитним серпанком атмосфери, як коштовний діамант, сяє вона на фоні чорного вакууму Космосу».
3.      Згодом 12 американських школярів запропонували відзначити 22 квітня День Землі. Земляни підтримали цю природоохоронну акцію. А з 1991 року цей день відзначає і Україна.
4.      Наше спільне щастя – жити на планеті Земля, у цьому дивосвіті природи, спілкуватися з нею.
5.      Краса природи не може не бентежити душу.
6.      Природа радість нам дарує,
Вона усіх кличе, і зве, і веде…
І хто природу, як матір шанує,
Той ніколи і ніде не пропаде!
(Танець з глобусом )
 (На сцену під тиху мелодію кружляючи виходять герої)
Сьогодні природа просить порятунку
Зеленим шепотом лісів
Тривожним лебединим криком,
Змінілим плеском рік, морів.
Вона до нас із щемом в серці
Зомлілі руки простягає,
Надіючись на кращу долю.
Про милосердя всіх благає.
1. Я - грунт, тіло є Планети
Її опора, її міць
Тож бережіть же мене люди,
І вісь Землі ви не змініть.
2. А я вода, я кров планети,
Течу судинами річок повік.
Тож бережіть же мене люди,
Щоб тромб сміття не зупинив би мій потік.
3. Я – Атмосфера душа Планети.
І чим чистіша буду я.
Для Вас же краще буде люди
Бо я підтримую життя.
4. Я ліс, що є легенями Планети,
Який дарує всім життя
Тож бережіть же мене люди
Аби не впасти в забуття.
5. А я -  Земля!
Краса землі – довершена і незрівняна
Всі гами кольорів злилися в чарівне полотно
І синь морів і океанів
І різнобарв’я на землі.
Тримаю я в руках правосуддя терези.
На них лежать сьогодні
Ромашки – символ чистоти
Та антропогенний фактор
.
Щ
о переважить "мінус" а чи "плюс" -
Залежить від людського сумління.
Пісня на мотив "Одна калина"
1.      А зараз говорить Україна.
2.      В наш час на Україні склалася  загрозлива екологічна ситуація щодо забруднення грунтів.
Понад 160 тис. гектарів займають сміттєзвалища.
Забруднення грунтів є результатом господарської діяльності людини. Найчастіше грунт забруднюється сполуками  металів, органічними речовинами, пестицидами,токсичними речовинами.
3.       Забруднення сільськогосподарських земель важкими металами      призводить до зменшення врожаю та підвищення їх в продуктах. Пестициди  забруднюють грунт  та негативно впливають на живі     організми. Грунт може стати джерелом забруднення поверхневих та грунтових вод.
4.      Підтоплення та ерозія грунту зменшує гумусовий шар.
5.      Скільки біди маємо від необдуманого використання хімічної продукції та забруднення землі сміттям.

6.      Дошки з будівництва якщо вони не зберігаються в належних умовах то термін розкладання 10 років.
1.      Залізні банки термін розкладання 10 років.
2.      Старе взуття 10 років.
3.      Обломки цегли та бетону 100 років.
4.      Автоакумулятори 100 років.
5.      Фольга більше 100 років.
6.      Електричні батерейки 110 років.
            1. Пластикові пляшки 180-200 років.
            2. Алюмінієві банки 500 років.
      Пісня: (Н.Май «Годі, браття, сумувати»)
3.         Увага! Це стосується кожного.
             Що ж може зробити кожен з вас?...
4.      – виготовити годівничку.
\        5 – прикрасити садибу,  посадити дерево.
         6 -Збирати металевий брухт для переробки.
1        -Залишки їжі та відходи прекрасне добриво для городів.
2        Що ж берім граблі, лопату
І гайда грядки копати.
Зробим луночки, рядочки
Та посієм квіточки.
                     3. Ми посадимо троянди,
               Кольоровий водозбір
               І квітковий наш віночок
               Простягнеться аж до зір.
5.      Всі зусилля прикладемо,
Землю гарно приберемо
Бо вона у нас одна,
Рідна Матінка-Земля!
6.      А зараз Екологічна гра.
1.      Якщо ти не  нариваєш великий букет польових квітів, то плесни у долоні над головою.
2.      Якщо ти ніколи не залишаєш сміття у лісосмузі, то тупни ногою.
3.      Ящо ти не  ламаєш гілок,  то підстрибни.
4.      Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти ,то підніми руки високо в гору.
5.      Якщо ти переконаний що кожній людині слід піклуватись про природу простягни руки своїм сусідам.
1.Щоб гідно на планеті жити.
2. ЇЇ природу треба нам любити.
3. Нехай земля квітує всюди.
Разом:   Природу збережімо люди.
Пісня на мотив«Улыбка»



День зустрічі птахів
Ведуча.   Доброго дня, земле прекрасна, доброго дня, люди щасливі, доброго дня, птахи галасливі!
Ведучий.   Дорогі друзі! Юні натуралісти Степанівської Першої  школи  вітають вас із традиційним весняним святом — Днем птахів. Починаючи з 1923 року воно святкується в усіх школах нашої країни.
Ведуча.   Там, де дзвенить струна,
де чарує водограй пісень,
там, де зорить весна,
 зустрічайте святковий день.
Ведучий.   Ось іде весна ланами, перелогами, лісами.
Де не ступить — з-під землі лізуть проліски малі.
Як опустить вниз правицю — зеленіє скрізь травиця.
Як лівицю підведе — всюди листя молоде.
 На берізку гляне зблизька — у сережках вся берізка.
До верби підійде — ба!
В білих котиках верба.
Ведуча.   А як здійме руки вгору до блакитного простору —
 з кожним помахом руки линуть з вирію пташки.
Ведуча        Птахи дуже рано відчувають весну. Велика синиця ще в кінці лютого заспівала свою пісню. Вона проголосила: „ Весна близько".
Ведучий     Відчули весну і інші птахи. Голоснішими і дзвінкішими став пташиний спів. Весело цвірінькають горобці, дзвінко виспівує дятел. Народ здавна спостерігає за по­ведінкою пташок. Про горобців кажуть, що коли вони в поросі купаються - на дощ, або коли сидять, настовбур­чивши пір'я - на дощ, а коли  веселі - на хорошу погоду.
Ведуча    З вирію одним із перших повертався жайворонок. Прилітав він дуже рано, ще за холодів, викликаючи у людей жаль.
Ведуча    Жайворонок єднав людей  з Богом:  високо літав – просив  Його про добрий урожай, низько – давав знак, що зернові добре не вродять.
(Пісня «Жайворонку, заспівай»)
Ведуча   Одразу після жайворонків прилітали граки – галасливі птахи.
Ведуча     Рано поверталися з вирію ластівки. Коли ластівка пролітала поруч з будинком,  мешканці кидали за нею грудочки  землі і промовляли: «На тобі, ластівко, на гніздо!». Якщо ластівки літали низько, казали, що земля вже тепла і вже можна засівати. Але пташок мало бути багато, бо «одна ластівка весни не робить».
Ведуча     19 березня прилітали лелеки. Люди завжди любили лелек, тому намагались якомога краще підготуватися до їх повернення. Часто ставили на даху дерев’яні хрестовини для гнізд, які птахи будували не на рік і не на два. Самостійно оглянувши місце для гніздування, лелека летів за лелечихою, якою створював пару на все життя, виводячи одного чи двох пташенят.
Ведуча      Раділи  і поверненню диких гусей  і качок. Коли летіли табуни гусей,  до неба підкидали солому і  вигукували спеціальні заклинання: «Гуси, гуси, нате вам на гніздо, а нам – на тепло».
Ведуча    22 березня – свято Сорока святих. В цей день прилітають журавлі.
Вважалося, що  саме з  цього    дня  починається   справжня  весна.
 Ведуча     Невипадково наші пращури пов’язували з весною новолітування. Саме в березні вони відзначали Новий рік. Тільки-но левади звільнялися від снігу й починала тужавіти земля, дітлахи зверталися до своїх неньок: «Благослови, мати, весну зустрічати». Матері й бабусі випікали для дітей та онуків смаковите печиво у формі жайворонів.
Хлопчики та дівчата, тримаючи в руках символічного птаха, вибігали на околицю села, щоб закликати в гості весну красну. Вони наспівували: Пташок викликаю з теплого краю: Летіть, соловейки, на нашу земельку, Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки.
Ведуча      Останньою прилітала зозуля. Вона «закривала вирій на ключ», і першою відлітала, «щоб його відімкнути».
Ведуча      Не можливо оминути згадкою і улюбленьця – соловейка, чиї пісні традиційно супроводжували вечірні посиденьки закоханих. Про соловейка складено чимало віршів та пісень.  
(Пісня «Заспівай, мій соловейку, заспівай» )
Ведуча.     Яке то диво, коли із вирію летять пташки.
Всі, як один, з природного веління…
Хто скаже, як знаходять ті стежки?
 Чия рука крізь блискавки і хмари веде над морем, вказуючи шлях?
А може, манять їх шовкові трави,
І голос рідна подає земля?
Ведучий.        У теплій Африці їм снилась рідна річка,
Осяйний степ, чи навіть тихий ліс,
Гніздо тепленьке і весела пісня,
Яку в дорозі кожен в серці ніс.
Ведуча:        А ось і наші друзі прилетіли. Дорогі птахи, просимо до нас. Розкажіть дітям про себе.
(Пісня  «Прилетіла пташка» )
  Горобець
Я  комах , жучків   їм ,
 Біленьких  черв’ячків.
 В  теплий   край  я  не  літаю
 Під  стріхою  хату  маю
 Цвірінь  - сів  я  на  хлівець.
 Зовуть мене…  /горобець/
Шпак.
  Першим  я  приніс   весну, 
   Розбудив  усе  від  сну,
   І  співаю  під  вікном,
  Люди   звуть   мене   шпаком.
 Знаєте мою породу.
Я — сміливий, пір’я — шовк.
Восени я на городі всю капусту обійшов.
І з капустяних голів з апетитом гусінь з’їв.
Ми знищуємо  до 6 тисяч різних комах, до 250 разів  приносимо  їжу своїм пташенятам.
Я - зозуля я  пташка  перелітна. Живлюсь   комахами, серед яких багато гусені. Знищуючи у великій кількості шкідників лісу, я приношу  велику користь. За годину я з’їдаю 100 гусениць.
ЯГрак: Я прилітаю до вас найпершим. І одразу ж починаю ха­зяйнувати на широких полях. Ми граки, рахувати не вміє­мо, а от агрономи підрахували, що кожен грак за день може знищити до чотириста дротяників.
Ластівка: А я - ластівка. За літній період з'їдаю до 1 мільйона ко­марів, чим приношу велику користь людям,  попелиць, мух, жуків, ґедзів.
Соловей: За найдавнішою народною прикметою ми, солов'ї,
прилітаємо в ліс лише тоді, коли зможемо напитися роси з березового листочка. Ще про нас кажуть так: „ Коли соловей цілу ніч співає без угаву - перед погожим днем."
Я -  Совая дуже мудра пташка, зберегла зерна багато, бо знищую гризунів різних. Не менше тисячі щороку., зберігаючи таким чином тонну зерна.
Тук-тук-тук! Так-так-так!
І комашка, і черв'як,
І личинка - біла спинка,
І жучок – короїд -
Мій сніданок, мій обід.
Мене називають майстром-будівельником пташиних квартир. Я для себе щороку будую нову квартиру. А старі віддаю синичкам, повзикам, горихвісткам.
 (Дятел)
Ведуча: Послухайте цікавинки з життя птахів.
1.      Якби людина мала такий апетит, як птахи, то вона б з'їдала за день 40 буханок хліба.
2.      Птахи за допомогою органу смаку можуть розрізняти солоне, солодке, гірке.
1.Жирові запаси перелітних птахів дорівнюють третині ваги тіла.
2.Кожна пара маленьких синичок здатна обслужити 40 пло­дових дерев.
1.Повзик годує своїх пташенят 370-380 раз на день.
2.Ластівка за літо виловлює близько мільйона комах, а кри­хітний корольок - майже десять мільйонів.
1.В гнізді сірої куріпки буває до 25 яєць. Зачувши небезпеку, самка розкочує з гнізда яйця в різні сторони, а коли загроза мине - збирає їх знову.
2.Найдбайливішою матір'ю є дрохва. Вона не покидає пта­шенят навіть перед смертельною загрозою.
1.Синичка за день з'їдає і приносить своїм пташенятам стіль­ки корму, скільки важить сама.
2.Сова зберігає зерно людям, бо знищує від 85 до 130 різних гризунів на місяць і не менше тисячі щороку.
1.Дятла називають лісовим лікарем і майстром-будівельником пташиних квартир. Він щороку будує собі нову квартиру, а старі віддає синичкам, повзикам, горихвісткам.
Ведучий.  Отже, хоч пташки і маленькі, але велику користь вони приносять, знищуючи шкідників лісу й сільськогосподарських культур. Як розважають і навіть лікують вони нас своїми піснями. Будьмо ж і ми вдячними їм за їхню працю  і постараймося бути людьми не тільки вдома, а й у лісі чи на лузі. Природа одна для нас і для них.
Ведуча  
Діти, бережіть птахів,
Бо з кожним роком
Все менш лунає
Їх голосистий дзвінкий спів.
Влітку гнізд їх не чіпайте,
 Приймач у лісі не вмикайте, вас прошу, діти.
Пам’ятайте
І взимку про братів малих,
Бо голод є страшним для них.
Біля віконця на гілочку
Повісьте птахам годівничку,
 До неї будуть прилітати,
 Вам вдячно, весело співати.
А влітку теж стануть у пригоді:
В саду у вас і на городі.
Шкідників не буде – ні!
Лиш лунатимуть пісні.
 Любі діти, пам'ятайте: Все живе оберігайте!
 На планеті на віки
Щоб не гинули птахи
Ведуча    Ось і добігло до кінця наше свято. Гадаю, що всі ви будете оберігати природу й наших вірних друзів – птахів! Пам’ятайте – найдорожче для пташки – це воля. Милуйтеся. слухайте і захоплюйтеся цими чудовими творіннями природи.

















Комментариев нет:

Отправить комментарий