Опис досвіду



    Головне завдання вчителя зробити навчання цікавим. Тому на урок потрібно йти не лише зі знанням навчального матеріалу, але і з різноманітними та цікавими способами організації роботи учнів.
   Я часто ставлю собі запитання: «Як зробити урок не тільки цікавим, а й захоплюючим?», «Як перетворити його на годину естетичної насолоди? »
Ці питання спонукають мене до пошуку найефективніших прийомів і методів, які б допомагали з найбільшою силою і повнотою донести до моїх учнів «промінчик  знань». Я впроваджую різні форми, методи уроку, спрямовані на активне засвоєння нового матеріалу й поглиблення раніше вивченого, щоб дати учням глибокі знання.Здійснюю такі форми опитування: індивідуальну, групову, фронтальну, при яких над завданнями працюють окремі учні, група учнів або весь клас. Залежно від того, яке завдання ставиться на уроці, обираю форми й методи, які сприяють розвитку вмінь і навичок логічного й творчого мислення. Часто це інтерактивні методи навчання.
 А для себе я вивела формулу сучасного уроку:

Майстерність учителя + інноваційні технології + співпраця з учнем.

У своїй  практиці я використовую такі сучасні освітні технології:
· інформаційно-комунікаційні технології;
· технології інтерактивного навчання;
· технології групового навчання;
· тестові технології;
 . технології проектного навчання;
 . здоров'язберігаючі технології;
 . технології  формування критичного мислення.
    З першої  хвилини намагаюсь зацікавити учнів, створити сприятливий психоемоційний клімат. Тому, на етапі мотивації навчальної діяльності використовую поетичні рядки, уривки літературних творів, легенд, евристичну бесіда за питаннями, дискусії, логічні вправи, кросворди, проблемні запитання, які збуджують мотиви і стимули до дій учнів на уроці.
   На етапі актуалізації опорних знань :
·                      «Біологічний крос»    
·                     «Вірю-не вірю»
·                     «Лови помилку картографа»       
·                     «Взаємоопитування»
·                     «Біологічний диктант»
·                     «Інтелектуальна розминка»

Під час вивчення нового матеріалу такі прийоми:
·                     «Мандрівка»
·                     «Шпаргалка»
·                     «Творча лабораторія»
·                     «Учитель-учень
Узагальнення і систематизація знань з використанням:
·                     «Міні-практикум»
·                     «Лови помилку біолога»
·                     «Вірю-не вірю»
·                     «Біологічний диктант»
·                     «Логічний ланцюжок»
·                     «Сенкан»
Підсумок уроку:
·                     «Мікрофон»
·                     «Незакінчені речення»
·                     «Поетичні рядки»
·                     «П’ять речень»
На уроках використовую такі форми роботи: індивідуальну,  роботу в парах, робота в малих групах. Ці форми сприяють спілкуванню, розвивають навички співпраці, виховують почуття товариськості, бути надійним партнером. Часто проводжу нестандарті форми уроків: урок-гра, урок-змагання, урок-подорож, урок-вікторина. Неможливо проводити урок без інформаційно-комунікаційних технологій.
Використання ІКТ – це і презентації до уроків, відеоматеріали, інтернет-ресурси, проекти.
Я часто приділяю велику увагу позакласній роботі з географії та біології: предметні тижні, олімпіади, науково-дослідницька робота, проектна діяльність, участь учнів у Всеукраїнських конкурсах.
Працюючи з обдарованими дітьми, я дійшла висновку, що є діти, які є небайдужими до природничих дисциплін, необхідно лише зуміти зацікавити дитину своїм прикладом, своєю наполегливістю і працьовитістю допомогти дитині в її починаннях.
Мої учні були призерами ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з географії та біології, Всеукраїнського конкурсу «МАН-Юніор Дослідник», обласному конкурсі пошукових робіт «Природа рідного краю», «Юний дослідник», учасниками ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад  з георгафії.
Учні є учасниками та призерами Всеукраїнського природничого конкурсу «Колосок», «МАН-Юніор Ерудит», інтернет турніру з природничих дисциплін та обласного етапу захисту науково-дослідницьких робіт МАН.
Я – класний керівник 5 класу. Виховна мета: «Виховувати всебічно розвинену, творчу, соціально активну особистість».
Я – керівник ШМО вчителів природничо-математичного циклу школи, керівник творчої групи вчителів.
 Участь у семінарах, засіданнях методичного об’єднання та творчої групи дає можливість не лише познайомитися з роботою своїх колег, але й поділитися з ними власними доробками.
 Мої досягнення і нагороди:
Була учасником районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року- 2010» у номінації «Географія», учасником І Всеукраїнського інтернет-конкурсу «Учитель року - 2016» у номінації «Географія», учасник районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2017» у номінації «Біологія». Нагороджена грамотами та подяками відділу освіти, подякою національного центру МАН, дипломом учасника інтернет-конкурсу «Учитель року-2016», сертифікатами інтерактивної школи творчого вчителя.
В народі кажуть, що письменник живе в своїх книжках, скульптор – у створених ним скульптурах, а вчитель -  у думках і справах своїх учнів. Змінюються умови навчання й підходи до виховання, та незмінним залишилося головне призначення викладача – навчити Людину бути Людиною.




Комментариев нет:

Отправить комментарий